Jak kupować - praktyczny przewodnik

Z tego poradnika dowiesz się, jak przygotować się do rozmowy z naszym przedstawicielem handlowym i czego oczekiwać na początku współpracy. Pierwsza połowa tekstu jest poświęcona klientom indywidualnym, druga - biznesowym. Co trzeba wiedzieć? Jak się przygotować? Jakie dokumenty są potrzebne? Przed spotkaniem lub rozmową telefoniczną z handlowcem nie trzeba się obawiać. Warto jednak przygotować sobie odpowiedzi na kilka podstawowych pytań, które na pewno padną. Jeśli odpowiedzi padną już w pierwszej rozmowie, przyspieszy to czas obsługi.

Żeby kupić okna, nie trzeba się na nich znać. Nasi doradcy są doświadczeni w pracy z klientem „z ulicy”, który nie doktoryzuje się w zakresie okien. Z takim klientem często pracuje się o wiele łatwiej niż z klientem, który spędził mnóstwo czasu na przeróżnych stronach internetowych i ma ekstremalnie szczegółową wiedzę na bardzo wyspecjalizowane tematy, a zerową na inne, co sprzyja nierealnym oczekiwaniom.

W ogólnym zarysie współpraca zawiera się w następujących krokach:

  • Wstępna rozmowa
  • Przekazanie opiekunowi wymaganych danych
  • Wstępna wycena
  • Pomiar
  • Ostateczna wycena
  • Umówienie terminu montażu*, produkcja
  • Montaż*

*jeśli montaż wchodzi w zakres naszej współpracy

 

1.     Żeby porozmawiać z handlowcem niewiele trzeba.

Pierwsze pytanie, jakie zada nasz handlowiec, to pytanie o lokalizację budowy, ponieważ musimy na samym wstępie upewnić się, że nie mówimy o lokalizacji poza naszym obszarem obsługi.

Jeśli zamierzasz korzystać z dofinansowania, np. z programu Czyste Powietrze, poinformuj swojego opiekuna na samym początku.

Podczas pierwszej rozmowy zostaniesz poproszony o przesłanie zestawienia stolarki, projektu, rzutów, widoków elewacji – wszystkich materiałów projektowych, które posiadasz, a mogą nam pomóc w zrozumieniu sytuacji oraz pozyskaniu wymiarów stolarki do wyceny.

Pytania, które na pewno padną na tym etapie:

- Kolor stolarki od wewnątrz

- Kolor stolarki od zewnątrz

- Materiał (PVC, aluminium)

- Dodatkowe elementy: moskitiery, rolety, żaluzje itd.

- Rodzaj montażu, o ile nie wolisz zorganizować go na własną rękę

2.     Jeżeli pierwsza rozmowa odbywa się przez telefon, albo na pierwszym spotkaniu nie otrzymamy dokumentacji wystarczającej do wykonania wyceny, będziemy cię prosić o dostarczenie nam brakujących informacji.

3.     Po skompletowaniu danych w ciągu maksymalnie kilku dni prześlemy ci wstępną wycenę. Będzie się opierała na pewnych założeniach, które następnie w razie czego doprecyzujecie wspólnie z opiekunem. Wycena wstępna zazwyczaj nie obejmuje na tym etapie takich kosztów jak dodatkowe koszty związane z montażem (np. wynajem dźwigu, rusztowanie) czy podwaliny.

4.     Następnym krokiem jest umówienie terminu montażu. W wyznaczonym terminie na budowie zjawi się jeden z naszych doradców technicznych, żeby dokładnie obejrzeć miejsce realizacji, oszacować konieczność wykonania dodatkowych prac czy przygotowania do montażu. Pobiera też dokładne wymiary wszystkich otworów pod stolarkę. Wszystkie te dane pozwalają wykonać ostateczną, wiążącą wycenę.

5.     Przekazanie ostatecznej wyceny odbywa się niedługo po pomiarze. Po jej zatwierdzeniu przystępujemy do produkcji.

6.     Czas produkcji różni się w zależności od wybranych elementów (system, kolor, ilość). Zostaniesz o tym poinformowany na wcześniejszych etapach współpracy. Na tym etapie twój opiekun ustali z tobą termin montażu. Dostępne terminy mogą się różnić w zależności od wybranego rodzaju montażu.

7.     W dniu montażu na budowie najprawdopodobniej zjawi się również twój opiekun techniczny, żeby upewnić się, że wszystko poszło zgodnie z planem i twoimi oczekiwaniami. Od teraz możesz korzystać ze swojej nowej stolarki.

8.     Jeśli jesteś zadowolony z produktów i obsługi – daj nam znać! Będziemy wdzięczni za opinię w Google albo za przesłanie nam zdjęcia naszych produktów w twoim domu.

 

Jeśli wymieniasz okna w istniejącym budynku, podejście jest bardzo podobne – na pierwszym etapie, zamiast materiałów projektowych, poprosimy cię jedynie o orientacyjne wymiary okien. Nie jest konieczne prawie żadne przygotowanie – nasza ekipa wykona pomiar na miejscu, doradzi też w doborze systemu. Na pewno jednak padnie pytanie o zakres usługi: montaż, demontaż starych okien, ich utylizacja, wymiana parapetów. Możemy, w zależności od twoich preferencji, podejść do tematu kompleksowo, albo jedynie dostarczyć na miejsce nowe okna.